2018. november 4., vasárnap

2018. 11. 05. Napi kovász. Szent Imre herceg ünnepe.

Éberségre, virrasztásra hív bennünket a mai Evangélium.
A fiatalok kísértése, hogy azt gondolják előttük még az élet, még fölösleges várni az Urat, mert még úgy sem jön el.
A középnemzedéknek pedig annyi a dolga, hogy elfelejt virrasztani; az Úrra való várakozás már nem fér bele idejükbe.
Az öregek pedig már gyakran belefáradnak a várakozásba.
Mindannyiunknak szól a figyelmeztetés:
"Éberen várjátok tehát az Emberfiát, mert eljön abban az órában, amikor nem is várjátok!"

4 megjegyzés:

  1. Igen, nem vagyok éber. Nem vagyok éber, mert figyelmetlen vagyok. Figyelmetlen vagyok rád, a társamra, a szeretteimre, a rászorulókra, a szenvedőkre … mindenkire. Nem hallom meg, mit kérnek. Nem hallom meg, hogy mit prédikál a pap, nem hallom meg Isten szavát. Ha figyelmetlen vagyok, szeretetlen vagyok. És valóban nem tudhatom, hogy mikor érkezik az Emberfia, mikor áll elém. És akkor nagy könnyes szemekkel és remegő térdekkel állok előtte és felkiáltok, hogy de Uram, én szerettelek. Tényleg? Szerettél? Hogyan, ha nem is figyeltél rám, ha nem is hallottál meg? Hogyan szerethettél engem, akit soha nem láttál, ha azt sem hallottad meg, aki minden nap ott állt melletted? Hogyan szerethettél, ha nem voltál éber? Hogyan?

    VálaszTörlés
  2. Igen,Szent Imrét is jobban kellene ismernünk nekünk magyaroknak.s ehhez nem kell más,mint megszólitani Őt.

    VálaszTörlés
  3. Szent Imre segits,hogy Krisztus ikonjaivá váljunk!

    VálaszTörlés
  4. Igen, Judit a cselekedeteink mutatják meg a szeretetünket. Ahogy a szentolvasó titka mondja "Jézus aki cselekedeteinket vezérelje". Sokszor hosszú út, türelem és kegyelmi ajándék is kell, hogy ide eljussunk.

    VálaszTörlés