2011. február 14., hétfő

7. kovász mese


Hol volt, mindenhol van egy csúnya hernyó, akit csúfolnak és üldöznek. Csúnya, szőrös, mindent megrág s nem olyan mint a többiek. Látszólag Isten groteszk teremtménye. A kis hernyó érzi, hogy bizony nem indulhatna - a győzelem reményével - egy szépségversenyen. Kis, zőld hernyónk élte életét, nyelte a port és a csúfolkodásokat. Kereste csúf életének értelmét. Nehéz óráiban sokszor panaszkodott az Úrnak, felhánytorgatva neki zölden - szőrös - nyálkás életét. Miért is teremtette ilyennek, ilyen másnak. Általában bokrokon, fákon , a levelek nem látszó oldalán tengette életét, nehogy észrevegyék és megszólják.
Egy nap, amikor éppen rásütött e nap sugara zölden - szőrös - nyálkás testére hangot hallott egy másik falevél nem látszó oldaláról: "Hogy te milyen szép vagy!" És valóban a nap fénye teljesen megváltoztatta külsejét, de méginkább belsejét. Elhitte, hogy Isten szépnek teremtette. Olyannyira elhitte, hogy hálót szőtt maga köré, begubózott abba a gondolatba, hogy Isten szépnek teremtette. Hagyta magát e gondolat által vezetni.
Mikor aztán újból felébredt, és kimászott gubójából, elragadtatott örömmel vette észre, hogy vannak szárnyai. Virágról virágra röpködve újságolta mindenkinek: Nézzétek vannak szárnyaim! Tudok repülni! Isten mindenkit szépnek teremtett! S a nap vidáman ragyogta be az egész világot.

Egyszer egy nagyon büdös hajléktalannal utaztam együtt a metrón. Egymás mellett álltunk. S kettőnk körül egy hatalmas üres tér volt. A többiek mind a metró elején és végén zsúfolódtak össze. Pedig én nem is voltam büdös.

Egyszer volt, vagy talán nem is volt a karizmák és erények birodalma. Egyszer aztán a karizmák és erények (nem tudva mi ütött beléjük) versenyre keltek, hogy ki a nagyobb a birodalomban. Így ért véget a karizmák és erények birodalma. (Mt 18, 1)

Igaz történet egy kísérteties szappanról. (Csak erős idegzetüeknek!!!)
Háborús időkben ritka és nagyon értékes volt a szappan. Történt egy ilyen háborús időben, hogy egy kármelita szappant kapott valakitől. (Tudni kell, hogy régen, de talán ma is, a kármelitáknak mindent le kellett adni a közösbe.) Első gondolata ennek a kármelitának ez volt: "Minek adjam le, úgyis elfogyott a szappanom. S ha leadnám, lehet nem én kapom meg, akkor nem lesz szappanom." Így hát megtartotta magának, bevitte a szobájába s aztán elment a kápolnába elmélkedni. Próbált Krisztus Urunk életéről elmélkedni, de hírtelen egy kísérteties szappan jött be a képbe. A kármelita témát váltott. Mire a kísérteties szappan újra megjelent. Újabb téma következett s újabb kísérteties szappan érkezett. "Mit akar ez a szappan?" - kérdezte elmélkedő kármelitánk. Aztán fogta magát, és a szappant - elmélkedés közben - s elvitte azt a prior szobájába a közösbe. Visszatérve a kápolnába, a kísérteties szappan soha többé nem jelent meg neki.
(A történetet magától a kármelitától hallottam. Aki nem hiszi, próbálja ki!)

3 megjegyzés:

  1. Minden ember lelke egy gyémánt,vagy még annál is sokkal szebb,értékesebb.Mindenkire úgy kell tekintenünk,hogy Ő IS ISTEN KÉPMÁSA!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm ezt a mesét.
    Igen be kellene gubóznunk és hálót szőnünk magunk köré addig, míg elhisszük, hogy Isten mennyire szeret minket és utána menni és mondani másoknak, hogy nézz az Isten engem így szeret és hidd el, hogy téged is! Szőjél te is egy gubót és hidd el, hogy mennyire szeret Téged! Ha majd kijössz együtt dicsőítjük az Urat és együtt örvendünk az Életnek, amit Isten teremtett!

    VálaszTörlés
  3. Barna a bőröm, de azért szép vagyok... Ne nézzetek le, amiért barna vagyok, hiszen a nap barnított le!" (Én 1,5a.6a.)
    Milyen szép hivatás! ...Felfedezni és rácsodálkozni arra, hogy Isten szeret engem kívül-belül!
    ...Felfedezni és rácsodálkozni arra, hogy ezzel a Szeretettel szemben tehetetlen vagyok!
    ...Felfedezni és rácsodálkozni arra, hogy a mellettem lévő is szép!
    A zöld kis hernyóhoz a másik zöld kis hernyó jött el, hogy felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy Isten szereti!
    A Szűzanyához Isten angyala jött el, hogy rácsodálkozzon mily határtalan az Isten szeretete! Szent Józsefhez is egy angyal jött el, hogy felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy mennyire szereti Őket az Isten! Erzsébethez maga a Szűzanya jött el Magzatával, hogy felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy ennyire szeret az Isten!
    Marcell atyához maga a Szépszeretet Anyja jött el, hogy felfedezze és rácsodálkozzon az Ő szép szeretetére.
    A menyasszonyt a Vőlegény hívja, hogy felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy mennyire szereti.

    Nekem kihez kell mennem, hogy felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy Isten szereti?
    Imádkozom, hogy a mellettem lévő felfedezhesse és rácsodálkozzon arra, hogy Isten szereti.
    Engem most a kovász mese ébresztett rá, hogy újra felfedezzem és rácsodálkozzak arra, hogy Isten engem is szeret kívül-belül, mert ő a Szépszeretet. És...hogy vannak rajtam kívül még, szép kis zöld hernyók, akik felfedezésre várnak, hogy rácsodálkozhassanak, hogy mennyire szereti őket az Isten! Valakihez küld ma is Isten, hogy általam felfedezze és rácsodálkozzon arra, hogy Isten szereti őt!
    Ma is mindenkihez eljön valaki, aki felfedezteti és rácsodálkoztatja arra, hogy Isten mennyire szereti!
    Ami pedig a szárnyakat illeti?
    Még itt is itt van a felfedezés és a rácsodálkozás a Szépszeretetre! Ahány annyiféle csodálatos pillangó, s mind Isten szépségébe ragyogó! - De ez már az öltözködés, ill. a kovász divat tárgykörébe tartozik.

    VálaszTörlés