2012. július 18., szerda

852. Kép meditáció

Rád is szükség van az aratáshoz.

2 megjegyzés:

  1. +
    "Itt vagyok, Uram, engem küldj!" Iz 6.8

    VálaszTörlés
  2. Az alabbi reszt ma talaltam, munkaba menet, amikor nem volt kedvem a “szolgalathoz”. A kis anekdota azonban annyira felviditott, hogy meghatarozta egesz napomat. (A konyv cime: Az atyak bolcsessege. Vizonto Konyvek, 1991. Ford.: Baan Istvan)
    *
    Egy testver latogatta meg Sziluanosz atyat, a Sinai hegyen. Amikor dolgozni latta a testvereket, igy szolt az idos atyahoz:
    “Ne faradozzatok a veszendo eledelert” (Janos 6,27), “hiszen Maria a jobbik reszt valasztotta (Lukacs 1,42).”
    Erre az idos atya azt mondta a tanitvanyanak:
    “Zakarias, adj a testvernek egy konyvet, es vezesd egy kellionba, amlelyben semmi nincs!”
    Es amikor kozeledett a kilencedik ora, az ajto fele nezett, vajon nem uzennek-e neki, hogy jojjon enni.
    Amikor azonban senki sem hivta ot, felallt, az idos atyahoz ment, es azt mondta neki:
    “Nem ettek meg ma a testverek, atya?”
    Az idos atya azt mondta neki:
    “De igen.”
    Erre igy szolt:
    “Miert nem hivtatok hat engem?”
    Mire azt mondta az idos atya:
    “Mert te lelki ember vagy, s nincs szukseged erre a taplalekra. Mi azonban testiek leven enni akarunk, s ezert dolgozunk. Te azonban a jobbik resz valasztottad azzal, hogy egesz nap olvasol, s nem akarsz testi taplalekot enni.”
    Amikor az hallotta, folder borult, es azt mondta:
    “Bocsass meg nekem, atya!”
    Az idos atya pedig azt mondta neki:
    “Marianak is igencsak szuksege volt Martara, mivel Martan keresztul kapott dicseretet epp Maria.”

    VálaszTörlés